Gyakori kérdések
Általános kérdések
Minek nekem utazási iroda? Megoldom magamnak!
Megoldod magadnak? Biztos? Az iráni meg a kubai vízumot is? A sátorhelyfoglalást a Yosemite-völgybe egy augusztusi hétvégére és a szállásfoglalást Kiotóba cseresznyevirágzáskor is? Az indiai meg az üzbegisztáni vonatjegyeket is? Egy járattörlést vagy visszautasított beszállást is? A belépőjegyedet az Alhambrába meg a Burdzs Kalifába is?
Természetesen lehet, hogy igen. De lehet, hogy elfelejtkezel az előre kötelezően megkötendő biztosításról vagy valamelyik online kitöltendő vámpapírról, és visszafordítanak a határról. Lehet, hogy elszámolod egy órával (vagy egy nappal) a foglalási ablak nyitását, és már az egész parkban/városban nincs szabad hely, mire észbekapsz. Lehet, hogy nincs olyan bankkártyád és helyi telefonszámod, ami kell a foglaláshoz, így végül buszozni fogsz (egész éjjel). Lehet, hogy a megfelelő jogszabályok ismeretének hiányában beletörődsz, hogy sajnos így jártál és majd mész a másnapi géppel, amivel lekésed a tervezett programot (addig pedig fizetsz magadnak új szállást). Lehet, hogy csak a helyszínen jut eszedbe belépőjegyet venni, amikor természetesen már rég elfogyott...
A kalandtúra-szervezés nem véletlenül külön szakma. Rengeteg helyi tapasztalatra, kiépített kapcsolatrendszerre, néha szándékosan bonyolult rendszerek átlátására, a hatékony internetes keresés mágiájának birtoklására és nagyon-nagyon sok befektetett időre van szükség egy jó túra megszervezéséhez. Ha velünk utazol, ezt mind megspóroljuk neked, hiszen mi — számos konkurenciánkkal ellentétben — valóban mindent intézünk és minden kapcsolódó kockázatot vállalunk helyetted (pl. repülőjegyeket, vízumokat, belépőjegyeket is).
Nem hagytok majd külföldön?
Több, mint tíz éve jogszerűen működő, nemzetközi utazásszervezői tevékenységi engedéllyel rendelkező, Magyarországon bejegyzett utazási iroda vagyunk. Tagja vagyunk a magyar turizmus minősége és átláthatósága érdekében immár 50 éve dolgozó Magyar Utazási Irodák Szövetségének.
A Kormányhivatal által engedélyezett utazási vállalkozók folyamatosan frissen tartott listáját itt találod (az engedélyt évente meg kell újítani). Aki szerepel ezen a listán, az bizonyítottan betartja a jogszabályi előírásokat, vagyis többek között:
  • Foglalkoztat egy tevékenységért felelős személyt — azaz olyan munkatársat, aki megfelelő végzettsége és sokéves tapasztalata okán valóban ért az utazásszervezéshez és ismeri a vonatkozó jogszabályokat —, így birtokában van a biztonságos utaztatáshoz szükséges szakmai tudásnak;
  • Rendelkezik érvényes vagyoni biztosítékkal és kötelező biztosítással, amik garantálják minden Utazónak, hogy még extrém esetekben is külön költség nélkül hazaszállítsák őket, fedezzék a kényszerű tartózkodásuk költségeit, vagy — amennyiben ellehetetlenül a kiutazás — visszaadják a befizetett összegeket. Mindez vonatkozik többek között a szervező vagy valamely beszállító (pl. légitársaság) csődjére, de klasszikus vis maior esetekre is (pl. háború, terrorcselekmény, diktatórikus intézkedés, zavargás, sztrájk, járvány, természeti katasztrófa, szélsőséges időjárás stb.).
Ha bármilyen okból nem mellettünk döntesz, akkor is figyelj oda rá a saját érdekedben, hogy kire bízod magad. Sajnos Magyarországon nagyon sok az illegális utazásszervező — s a szabályozó szerveknek láthatóan nincs kapacitásuk rá, hogy foglalkozzanak ezzel a problémával. Ha olyan szervezővel találkozol, akinek nincs a weboldalán vagy utazási szerződésén engedélyszám (esetleg utazási szerződést sem ad), az illegálisan működik. Ha találsz engedélyszámot, azt mindig ellenőrizd a Kormányhivatal adatbázisában, mert vannak olyan csalók is, akik random számokat írnak ki, vagy illetéktelenül használják egy legális szervező engedélyszámát. Veszélyesnek számítanak az Európai Unión kívül bejegyzett szervezők is, mivel őket nem kötik az itthonihoz hasonló jogszabályok — sokszor éppen emiatt választanak külföldi székhelyet. Ne bízz meg olyanban, aki az utazásszervezésre vonatkozó, a Te érdekedben hozott szigorú jogszabályokat semmibe veszi — hiszen az ő esetükben semmilyen biztosíték nincs sem arra, hogy valóban elvisz oda, ahova ígéri, sem arra, hogy haza fog onnan hozni...
Mi történne, ha bármilyen okból le kéne mondanotok egy utat?
Az utazás lemondásra kerülhet az alábbi esetekben:
  • Az útra jelentkezett személyek száma nem éri el az adott útra vonatkozó minimális csoportlétszámot.
  • Ellehetetlenül az élménytúra teljesítése (például: a célország nem engedélyezi — vagy ésszerűen teljesíthetetlen feltételekhez köti — magyar állampolgárok számára a beutazást az indulás időpontjában, vagy nem indulnak a repülőjáratok, vagy a célterületen olyan korlátozások vannak érvényben amik mellett nem lehetséges a program megtartása, vagy az úti cél vagy az ahhoz vezető útvonal olyan területet érint, amely a külpolitikáért felelős miniszter által vezetett központi államigazgatási szerv honlapján az “utazásra nem javasolt” utazási célországokat és térségeket megjelölő felsorolásba felvételre kerül).
  • A jelentkezési kérdőívben megadott válaszok alapján nem találjuk alkalmasnak a jelentkezőt az utazáson való részvételre.
  • Agresszív, sértő, szélsőséges kommunikációt tapasztalunk a jelentkező részéről.
Ezekben az esetekben visszautaljuk az utazásra már befizetett összeget vagy — ha az első két ok miatt állunk el az út lebonyolításától — felkínáljuk az átjelentkezés lehetőségét és a befizetett összeg átcsoportosítását egy másik utazásra. Részletes információkat Utazási Szerződésünk II.4. pontjában találsz.
Miért repülünk fapados légitársaságokkal? Nem kockázatos ez?
Alaposan kiismertük már ezeket a cégeket, és az a tapasztalatunk, hogy — bár fedélzeti utasélményben általában elmaradnak hagyományos társaiktól — összeségében jó velük repülni. Szeretjük, hogy csak azért a szolgáltatásért kell fizetni náluk, amit valóban igénybe is veszünk, így legtöbbször olcsóbban kijövünk, mintha a nagyokra váltanánk jegyet. Sok olyan úti cél is van kínálatunkban, amelyek közvetlenül kizárólag fapados légitársaságokkal érhetőek el Magyarországról — de olyan is előfordul, hogy ők jobb menetrendet kínálnak, mint hagyományos versenytársaik (pl. hajnali és késő esti gépek, melyekkel ki tudjuk használni a napot). Ezen felül a három legnagyobb európai fapadosnak (jelentősen kedvezőbb az egy utaskilométerre eső CO2 kibocsátása, vagyis őket választva egy fenntarthatóbb megoldást is választunk. És hogy kockázatos-e? A fapados légitársaságok flottája jellemzően újabb és jobb állapotú gépekből áll, mint a hagyományos társaságoké. Ami pedig a késéseket, törléseket, túlfoglalásokat illeti, sajnos mindenhol egyformán rossz a helyzet (bár másra kell odafigyelni fapadosok és másra hagyományos légitársaságok esetén, másra Európában és másra Európán kívül... — de ez már a mi gondunk, hiszen ilyen esetekben, mivel mi vesszük a repülőjegyeket, szerencsére nem Neked kell intézkedned).
Milyen fényképeket használtok? Én is pontosan így fogom látni a helyszíneket?
Igyekszünk kizárólag olyan fényképeket használni, amelyek az adott helyszín bejárása során, illetve korábbi útjainkon készültek. Ezeket rendszerint túravezetőink készítik, hogy a lehető legéletszerűbben tudjuk megmutatni, amit látni fogsz. Néha azonban előfordul, hogy egy-egy helyszínről nem rendelkezünk kielégítő minőségű fényképpel — ilyen esetekben az interneten elérhető, legálisan felhasználható képekkel pótoljuk a hiányt. Zsákbamacska és Zsákbatigris útjaink borítóképei mesterséges intelligenciával készültek.
Van telefonos elérhetőségetek?
Az e-mailben való kommunikációt részesítjük előnyben, hiszen a leírt információk megmaradnak, könnyedén visszakereshetők, továbbíthatók — jelentősen csökkentve ezzel a félreértések, későbbi viták esélyét. Előfordulhat, hogy olyan kérdéseid vannak, amelyek megválaszolásához csatolnunk vagy linkelnünk szükséges anyagokat, ezen felül több kollégától is szükség lehet információra, vagy éppen az adott út szervezőjét / vezetőjét kell megkérdeznünk, aki jó eséllyel akár jelentősen eltérő zónaidőben vezet csoportot — ezért is célszerűbb e-mailben keresned minket, hiszen így tudjuk eljuttatni kérdéseidet a megfelelő emberekhez, s mihamarabb választ adni rájuk. E-mailes ügyfélszolgálati rendszerünk fejlett, válaszidőnk gyors és monitorozott — ahhoz azonban egyelőre kicsik vagyunk, hogy ezt telefonos alapon is minden elvárásnak megfelelően kiépítsük (pl. hangfelvétellel, visszakereshetőségi lehetőséggel). Köszönjük megértésedet ezzel kapcsolatban!
Árainkról
Tényleg minden költséget tartalmaz a részvételi díj? A repülőtéri illetéket is? A belépőjegyeket is? A vízumdíjat is? Az esti söreimet is? Milyen további, rejtett költségek vannak?
A Magyar Utazási Irodák Szövetségének ajánlása alapján tényleges teljes árazást alkalmazunk, vagyis Részvételi díjunk tartalmazza a helyszíni költségeken (például közlekedés, szállás) kívül nem csak az odajutást (például a repülőjegyeket minden adóval és illetékkel), de a programban szereplő látnivalók belépőinek árát, sőt a vízumok díját és ügyintézését is (nagyon kevés speciális esetet kivéve, ahol erre külön felhívjuk a figyelmet, lásd Irak).
Azáltal, hogy mindezt közösen intézzük, egyrészt a lehető legnagyobb esélyt adjuk arra, hogy a csoport bejusson a tervezett helyekre — értve ezalatt országoktól múzeumokig terjedően mindent. Másrészt jelentős technikai időt spórolunk meg az út során, hiszen biztosan együtt fog kiutazni a csoport (így a túravezető indulástól-érkezésig segítséget tud nyújtani), és a belépős programok során is a lehető legrövidebb várakozási idővel számolhatunk.
Áraink jellemzően nem tartalmazzák viszont azokat az étkezéseket, melyeket étlappal rendelkező vendéglátóipari egységekben fogyasztunk el — ennek oka, hogy szeretnénk meghagyni számodra a választás szabadságát, ízlésednek és étvágyadnak megfelelően. Hasonló okokból az útlemondási- és utasbiztosítás megkötését is Rád bízzuk, hogy vérmérsékletednek megfelelőt köthess. További, úthoz köthető kiadásként jelentkezhetnek még előkészületi költségek (pl. útlevélkészítés, védőoltások), illetve helyszíni magánjellegű költések (pl. szuvenírek, ajándéktárgyak).
Sajnos vannak olyan — egyébként akár legálisan működő, magyar — utazási irodák, akik továbbra sem törekszenek a valódi teljes árazásra, és sok esetben igen jelentős tételeket (pl. repülőjegy, repülőtéri illeték, belépőjegyek, vízumok és hatósági díjak) nem építenek bele áraikba, sőt, ezekről akár pontos információt sem adnak, helyette olyan “tájékoztatásokat” írnak, mint például (szó szerinti idézetek következnek):
  • “A nemzetközi repülőjegy tájékoztató ára (Budapest - Denpasar - Budapest útvonalon) kb. 550.000 - 620.000 Ft-tól. (06.12.) A szilveszteri kiemelt turisztikai időszak miatt elképzelhető, hogy egy idő után a nemzetközi repülőjegyek ára még ennél is, akár jelentősen magasabb lesz.” ➤ Szóóóóval akkor végülis mennyivel kell számolnod?
  • “Tájékoztató jellegű belépőárak (2023): Wilpattu NP: 40-60 USD, Udawalawe NP: 40-60 USD. A repülőtéri transzfere várható ára a nemzetközi járatoknál: kb. 5-20 USD/fő/útvonal. Horgászat: 30 - 80 USD egy napra.” ➤ Hadd fordítsam le: Lusták voltunk utánajárni az aktuális áraknak, ezért inkább beíruk a pár évvel ezelőttieket, de azokat is jó nagy szórással — jó munkát kívánunk a pontos számoláshoz, kedves utasaink!
  • “Kötelező borravaló: 150 USD” ➤ Jé, itt bezzeg tudtok pontos számot írni? Mi a franc az a “kötelező borravaló”? Ha kötelező és pontos összeg, miért nem tartalmazza az utazás ára?! Hogy kisebb összeget írhassatok ki...? Ez talán a második legundorítóbb turisztikai kifejezés, szorosan a “repülőtéri illeték” után. (Amúgy arról tudja valaki, hogy mit jelent és miért külön tétel?) Nem találkoztunk még olyan szolgáltatóval sehol széles e világon, aki — miután előre jeleztük neki, hogy a mi csoportunktól nem fog borravalót kapni — ne adott volna ennek tudatában megfelelő ajánlatot.
Ezek az irodák valójában Rád hárítják a változó költségű tételek kockázatát, és sok esetben azok ügyintézését (pl. repülőjegy-vásárlás) is. Szerintünk ez nem jó hozzáállás, így biztos lehetsz benne, hogy nálunk nincsenek meglepetés-összegű tételek, illetve mi minden szükséges munkát elvégzünk az utazáshoz kapcsolódóan, így neked semmit nem kell magadnak intézned (kivéve azon ritka eseteket, amikor valamilyen hatósági ügyintézéshez, például vízumhoz dokumentumokat kell bekérnünk tőled vagy szükség van az aláírásodra).
Egyedül jövök, drágább nekem az út?
Nyugodt szívvel jelentkezz egyedül is! Sokan mások is így tesznek! Ahogy egyikük írta: “A Qalandar utazási iroda olyasféle, ahol az utazások kézfogással indulnak és öleléssel végződnek”. Semmiképpen nem fogsz kilógni tehát a csoportból, ha nem párban vagy társasággal érkezel, sőt! Ennek megfelelően — és az általunk előnyben részesített szállások okán is — nálunk szóba sem kerül a más irodák által előszeretettel alkalmazott “egyágyas felár”, nem alkalmazunk semmilyen hátrányos megkülönböztetést az egyedül jelentkező utazókkal szemben. Várunk szeretettel!
Miért nincs lehetőségem egyágyas elhelyezésre?
Célunk, hogy egy-egy túránkon minden Utazó ugyanazt az élményt kapja — ez is hozzájárul ugyanis ahhoz, hogy útjainkon jó közösségek tudjanak kialakulni. Ezért nincsenek nálunk fakultatívan választható felárak, extraként kínált szolgáltatások. Emellett mi nem szerződünk nagy hotelláncokkal, hanem a kisebb, helyi szállásokat preferáljuk, amiknél sokszor nincs is lehetőség egyágyas szoba választására. Programunk pedig általában tartalmas és sűrű: legtöbbször tényleg csak aludni járunk szállásainkra, így nem is érné meg magasabb kategóriás vagy egyágyas szobáért fizetned.
Van lehetőségem a repülőjegyhez exxxtra szolgáltatásokat vásárolni? Ugye tudjátok, hogy a kedvenc székem a 11A? Ja, és két extra poggyász is kéne. A macskáimnak.
Fontos számunkra, hogy élménytúráinkon minden egyes utasunk ugyanazt a szolgáltatást, s így ugyanazt az élményt kapja — ezért nálunk nincsenek feláras szolgáltatások. Minden utunknál átgondolt, kipróbált poggyászméretekkel dolgozunk: sokezer korábbi utasunk bizonyítja, hogy az általunk meghatározott poggyászmennyiség eddig mindig elegendő volt, s a lehető legkevesebb vesződéssel járt (cipekedés, pakolászás). Ugyanígy ülőhelyeket se szoktunk előre foglalni, azonban ha az adott légitársaság engedi a szabad ülőhelyválasztást az utasfelvételkor, akkor figyelembe vesszük és lehetőség szerint egymás mellé ültetjük az együtt jelentkezőket. Amennyiben esetleg egészségügyi okokból szükséged van valamilyen különleges szolgáltatásra, mindenképpen jelezd ezt az élménytúrára való jelentkezés előtt, hogy megbeszélhessük a lehetőségeket.
Drágább lesz az út, amikor beszakad a forint?
Igen, de nem neked! A magyar utazási irodák általános gyakorlatával ellentétben minden árfolyamváltozással kapcsolatos kockázatot mi vállalunk. Ennek értelmében a jelentkezéskor megkötött utazási szerződésben rögzített részvételi díj a későbbiekben nem fog változni. Azt egyébként tudtad, hogy a 472/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 18. § értelmében, ha az utazási szerződés árfolyamra vonatkozó díjemelésről rendelkezik, az utazó díjengedményre is jogosult? Már ha véletlenül erősödne a forint...
Számíthatok valamilyen kedvezményre, ha többször utazom veletek?
Értékeljük hűségét visszatérő utasainknak: minden egyes velünk leutazott túranappal — történjen ez akár honlapunkra feltöltött túrán, zárt csoportos úton vagy DiákQalandon — közelebb kerülsz a 10% kedvezményre jogosító törzsutas státuszhoz, melyet alapesetben 3 évig korlátlanul felhasználhatsz. Ezen felül pedig bizonyos mezőkön ajándékok várnak (hogy pontosan milyenek, az maradjon meglepetés!).
Mi van, ha lecsúsztam a kedvezményekről?
Utazásainkra számos esetben kedvezményes áron jelentkezhetsz (26 éven aluli kedvezmény, törzsutas kedvezmény, Early bird kedvezmény). Ezekről a lehetőségekről részletes tájékoztatást találsz profilodba bejelentkezve a Törzsutas és kuponok menüpont alatt. A korai jelentkezéshez kötődő, Early bird kedvezményünkről rendszeres tájékoztatást adunk közösségimédia-felületeinken és hírlevélben, így javasoljuk, hogy kövess minket, illetve iratkozz fel, így biztosan nem maradsz le ezekről az akciókról!
Nyugdíjas vagyok, miért nem kapok kedvezményt?
Jelenleg sajnos nincs lehetőségünk külön nyugdíjas kedvezményt biztosítani, de folyamatosan dolgozunk azon, hogy minél kedvezőbb ajánlatokat kínálhassunk minden utazni vágyónak. Érdemes figyelned Early bird kedvezményünket, mellyel 5% -ot spórolhatsz addig is, míg törzsutas rendszerünknek köszönhetően eléred az állandó 10% kedvezményt.
Biztosítás
A Részvételi díj tartalmazza az útlemondási- és utasbiztosítást is?
A részvételi díj nem tartalmazza az az útlemondási- és utasbiztosítást. Amennyiben szeretnél utasbiztosítást kötni, az EUB termékeit javaslom. Biztosítás kötésére elsőként a jelentkezési folyamat végén, a visszaigazolás után, a fizetési felületen van lehetőséged. Ha nem a jelentkezés során szeretnél biztosítást kötni, akkor azt az utazás kezdetéig bármikor megteheted később is (ügyelve arra, hogy sztornóbiztosítás legkésőbb az indulás előtt 30 nappal köthető!), felhasználói fiókodba való belépést követően, a foglalásod felületén. A megkapott kötvényt ugyaninnen le is tudod tölteni.
Van lehetőségem a foglalási folyamat során útlemondási- és utasbiztosítást kötni?
Igen! Erre a visszaigazolás után, a fizetési felületen van lehetőséged, ahol az EUB termékeiből kiválaszthatod a számodra megfelelőt. Ha nem a jelentkezés során szeretnél biztosítást kötni, akkor azt az utazás kezdetéig bármikor megteheted később is (ügyelve arra, hogy sztornóbiztosítás legkésőbb az indulás előtt 30 nappal köthető!), felhasználói fiókodba való belépést követően, a foglalásod felületén. A megkapott kötvényt ugyaninnen le is tudod tölteni.
Kötelező-e biztosítást kötnöm?
Minden résztvevőnek rendelkeznie kell egészségügyi- és balesetbiztosítással, melyet élménytúráink részvételi díja általában nem tartalmaz. Ha olyan célországba tartasz velünk, ahol érvényes az ingyenesen igényelhető Európai Egészségbiztosítási Kártya, kötelező azt kiváltanod és magaddal hoznod. Ezzel a kártyával ugyanúgy veheted igénybe az orvosi szolgáltatásokat, mint ahogyan az adott tagállam lakosai — vagyis a biztosítással ellentétben jellemzően nem kell helyszínen kifizetned a szolgáltatásokat, majd utólag visszaigényelned a költségeket. Fontos viszont, hogy az adott tagállam állampolgárai által is megfizetendő önrészekre / kötelező hozzájárulásokra ez a kártya nem nyújt számodra sem fedezetet. Ezekről részletes tájékoztatást itt találsz. Így célországtól függően érdemes lehet kiegészítened az Európai Egészségbiztosítási Kártyát hagyományos útlemondási- és utasbiztosítással.
Mi történik, ha betegség miatt le kell mondanom az utazást?
Arra az esetre, ha indulás előtt betegednél meg és emiatt nem tudnál utazni, útlemondási (sztornó) biztosítás megkötését javasoljuk, hogy a biztosító az út árának 90%-át (bizonyos esetekben 100%-át) visszafizesse. Amennyiben nem rendelkezel útlemondási biztosítással és úgy kényszerülsz az útlemondására, akkor Utazási Szerződésünk II.1. pontja alapján kell eljárnunk. Foglalásodat minden esetben csak a felmerülő többletköltségek (pl. névátírási díjak) megtérítésével ruházhatod át más utas javára.
Mi történik, ha útközben orvosi ellátásra szorulok?
Orvosi ellátás szükségessége esetén azonnal fel kell venned a kapcsolatot a biztosítóval a biztosítási kötvényen feltüntetett számon. Amennyiben rajtunk keresztül kötötted meg biztosításodat, úgy ezt a túravezető is tudja intézni a nevedben.
A biztosító segít a megfelelő ellátó kiválasztásában és az ellátás megszervezésében, azonban az adott ország helyi adottságainak függvényében az ellátás szervezése különböző helyszíneken eltérő idő alatt és minőségben valósulhat meg. A biztosító lehetőség szerint mindig közvetlenül téríti meg a költségeket a szolgáltatók felé, de előfordul, hogy egyes szolgáltatók csak azonnali fizetést fogadnak el, ezeket a költségeket magadnak kell a helyszínen fedezned, s hazaérkezés után, a vonatkozó számlák ellenében téríti meg őket a biztosító.
Ha az orvosi ellátás gyorsan lezajlik, akkor az orvos tanácsát figyelembe véve várhatóan vissza tudsz csatlakozni a csoporthoz. Ha azonban hosszabb ideig kell kórházban tartózkodnod, akkor előfordulhat, hogy — miután a túravezető értesítette az illetékes konzulátust — a csoport nélküled folytatja a túrát. Ilyenkor helyszíntől függően irodánk, a túravezető, a konzulátus és/vagy a biztosító tartja veled a kapcsolatot. A kórházból való távozást követően a biztosítóval egyeztetve megszervezzük hazautazásod.
Élménytúrák+
Szerveztek iskolai túrákat, osztálykirándulásokat is?
Számos iskola bízott már meg minket diákutak szervezésével Európába és azon túlra is. Túráink nemcsak maradandó élményeket nyújtanak a fiataloknak, de jelentősen hozzájárulnak személyiségfejlődésükhöz és közösségi kötődésükhöz is. Hisszük, hogy élménytúráink eszközül szolgálnak arra, hogy a jövő társadalmát életrevaló, elkötelezett, felelős, egészséges és a mindennapokban is sikeres, aktív polgárok alkossák, akik pozitív változást idéznek elő nemcsak szűkebb, hanem tágabb környezetükben is. Hisszük, hogy a fiataloknak a világon mindenhol aktív szerepet kell vállalnia a béke megteremtésében, fenntartásában — és hisszük, hogy ehhez a legjobb módszer, ha minden fiatal személyes tapasztalatok sokaságával kerül közelebb a világ és a világban élők megértéséhez.
Akkor dolgozunk jól, ha — az élménypedagógiai módszertant messzemenően szem előtt tartva — minden programunk alkalmat ad találkozásokra, tapasztalatszerzésre, cselekedve tanulásra, problémamegoldásra, kihívásokra, komfortzónából való kilépésre, határok feszegetésére — de ezzel együtt töltődést, kikapcsolódást és motivációt is jelent a résztvevőknek. Túráink szervezése során kiemelt figyelmet fordítunk a széleskörű fenntarthatóságra az ENSZ által egyhangúlag elfogadott 17 Fenntartható Fejlődési Cél alapján. Látjuk, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik az “extrémebb”, vagyis a nyugati kultúrkörön kívül eső iskolai szervezésű programokra: vezettünk már diákcsoportokat Marokkóba, Indiába, Szentföldre, és számos szovjet utódállamba is. Az ilyen megkereséseket mindig nagy örömmel teljesítjük, hiszen az Európán kívüli világ megismertetésével a fent méltatott eredményeket mindennél látványosabban érhetjük el.
Célunk, hogy minden fiatal számára elérhetővé tegyük az úton levés élményét, a megismerés kalandját, ezért mindig törekszünk a legköltséghatékonyabban megszervezni túráinkat. Szemezgess ajánlott diákqalandjaink közül, vagy engedd szabadjára fantáziádat és kérj ajánlatot tőlünk saját elképzeléseid megvalósítására.
Szerveztek baráti társaságnak privát, zártkörű utazást is?
Az elmúlt tíz évben számos privát, testreszabott, zártkörű élménytúrát szerveztünk baráti társaságoknak, családoknak, cégeknek Norvégiától Perun át Bangladesig. Tudjuk, hogy az ilyen csoportok sajátos igényekkel, egyedi elképzelésekkel rendelkeznek — legyen szó akár az úticélról, látnivalókról, közös programokról, vagy a szállás paramétereiről. Rugalmasak vagyunk, így a legtöbb igényt ki tudjuk elégíteni — amit pedig mégsem, azt őszintén, előre megmondjuk.
Szerveztek zarándokutakat is?
Meggyőződésünk, hogy időnként lelkünknek is szüksége van vándorlásra ahhoz, hogy megerősödjék és képes legyen a megújulásra. Ezért zarándokutakat is szervezünk: ezeken a túráinkon a hangsúlyt a lelki kikapcsolódásra és feltöltődésre helyezzük. Zarándokútjainkon túravezetőnkön felül mindig velünk tart egy lelkivezető is, aki segít az elmélyülésben.
Szerveztek üzleti utakat is?
Igen, már a kezdetektől foglalkozunk teljeskörű utazásközvetítéssel cégek, alapítványok, egyházi és civil szervezetek, iskolák számára — állandó és alkalmi partnereknek egyaránt. Személyre szabott ajánlatadással, személyes kapcsolattartással, váratlan helyzetekben azonnali rendelkezésre állással támogatjuk partnereinket. Nem ismerünk lehetetlent: intéztünk már transzfert Botswanában, sikeresen igényeltünk üzleti vízumot Algériába, foglaltunk repülőjegyet légtérzár előtti utolsó járatokra.
További részleteket erről a szolgáltatásunkról itt találsz.
Fenntarthatóság
Miért tartjátok fontosnak a fenntarthatóságot?
Csak egy kis utazási iroda vagyunk, azonban hiszünk benne, hogy minden egyéni döntésnek szerepe és jelentősége van — és látjuk, hogy a turizmusnak nem csak lehetősége, hanem kötelessége is, hogy kiemelkedő szerepet játsszon a fenntartható megoldások megtalálásában és kivitelezésében minden ember és a Föld jóléte, békéje érdekében. Ezért elköteleződtünk a ENSZ Turisztikai Világszervezete által elfogadott Turizmus Globális Etikai Kódexének betartása, valamint a Fenntartható Fejlődési Keretrendszer mellett.
Minden rendelkezésünkre álló eszközzel egy fenntarthatóbb turizmus megteremtésén dolgozunk, és büszkék vagyunk arra, hogy fáradozásainkat elismerve megkaptuk a Globális Fenntartható Turizmus Tanácsának akkreditációját, ezáltal Magyarország első minősített fenntartható utazási irodája lettünk! Ugyanakkor tudjuk, hogy ez egy véget nem érő folyamat, hiszen mindig van hova fejlődni fenntarthatóság terén.
Mit jelent az, hogy fenntartható utazási iroda?
“Elhatároztuk, hogy megtesszük azokat a bátor és átalakító lépéseket, amelyekre sürgősen szükség van ahhoz, hogy a világot fenntartható és ellenálló pályára állítsuk. Ahogy elindulunk ezen a közös úton, megfogadjuk, hogy senkit sem fogunk hátra hagyni.” (ENSZ Agenda 2030)
Ezekkel a szavakkal az ENSZ Közgyűlésének 70. ülésszaka elfogadta a Fenntartható Fejlődési Keretrendszert, melynek középpontjában 17 Fenntartható Fejlődési Cél áll, minden nemzetre érvényesen és senkit nem kihagyva a célok megvalósításából. A Fenntartható Fejlődési Célok új irányt mutatnak az egész világnak, és a turizmusnak nem csak lehetősége, hanem kötelessége is, hogy kiemelkedő szerepet játsszon a fenntartható megoldások megtalálásában és kivitelezésében minden ember és a Föld jóléte, békéje érdekében. Kijelenthetjük, hogy a turizmus — közvetlen vagy közvetett módon — mind a 17 Cél eléréséhez hozzá tud járulni. Az ENSZ Turisztikai Világszervezetének iránymutatása alapján törekszünk hozzájárulni a Célok eléréséhez, hogy ezt miként tesszük, arról bővebb információt itt találsz.
A kezdetektől fontosnak tartottuk, hogy utazásaink során az egyszerűségre való törekvés mellett mindig figyelembe vegyük a fenntarthatóság szempontjait is. Eldöntöttük, hogy működésünket akkreditáltan fenntartható utazási irodaként szeretnénk folytatni, így a Globális Fenntartható Turizmus Tanácsa által meghatározott szempontok szerinti minősülés útjára léptünk. Mikor elkezdtük átolvasni a minősítés feltételrendszerét, tudatosult bennünk, hogy a 159(!) kritérium nagy részét máris teljesítettük, csak az ezt igazoló dokumentáció hiányzott. Így belefogtunk, hogy összegyűjtsük a dokumentumokat, s pótoljuk az elmaradásainkat. A gyűjtögetés során pedig újabb és újabb ötleteink támadtak a továbbfejlődésre — ekkor hoztuk létre például a F.É.M. valamit károsanyag-kibocsátás mérőszámainkat. Végül fáradozásainkat elismerve megkaptuk a Globális Fenntartható Turizmus Tanácsának akkreditációját, ezáltal Magyarország első minősített fenntartható utazási irodája lettünk!
Veletek utazva én mit vállalok?
Utazásaink során Tőled is magas fokú környezettudatosságot várunk el, hiszen élménytúráinkat választva Te is csatlakozol célunkhoz: egy élhetőbb világ létrehozásához. “Qalandbullánk” segítségével megtudhatod, melyek azok a területek, ahol kiemelkedő szükségünk van együttműködésedre, illetve milyen elköteleződéseket várunk el Tőled. Köszönjük, hogy útjainkon a feltüntetett szempontok szerint veszel részt!
Érdekel minket a fenntarthatósággal kapcsolatos véleményed, nyitottak vagyunk az új ötletekre! Ha szerinted valamilyen módon tovább tudnánk fejleszteni élménytúráink fenntarthatóságát, kérjük jelezd felénk az utazás végén kapott kérdőíven, vagy a Kapcsolat lapon található elérhetőségeinken!
Köszönjük, hogy velünk utazva Te is teszel a fenntarthatóbb turizmusért!
Hogyan számoljátok a fenntarthatósági mutatókat? (CO2e és FÉM)
CO2e: Minden élménytúránkra külön-külön kiszámoljuk — és a túra tájékoztató oldalán feltüntetjük —, hogy egy utasunk nyomán naponta körülbelül mennyi szén-dioxid egyenértékű károsanyag kerül a levegőbe (kg CO2e/fő/nap). Ezzel megteremtjük a lehetőségét, hogy tudatosan a kisebb kibocsátással járó élménytúráinkat válaszd. Az utazással járó karbonlábnyom mérésére sokféle módszer és modell létezik. Saját számításainkhoz a göteborgi Chalmers Műszaki Egyetem átfogó tanulmányát vettük alapul: ennek legfőbb előnye, hogy egységes keretek között részletesen mérhetővé teszi minden általunk használt közlekedési eszköz és szálláshely-típus szénlábnyomát. A torzítások elkerülése érdekében utasnapra (kg CO2e/fő/nap) lebontva adjuk meg az értékeket — hiszen legjobban így összehasonlíthatóak élménytúráink. A közölt értéket érdemes a mindenkori átlagos magyarországi kibocsátással összevetni, amely jelenleg kb. 5,6 tonna CO2e/fő/év, vagyis kb. 15,3 kg CO2e/fő/nap. Számítási módszerünkről és ellentételezésünkről itt olvashatsz.
F.É.M.: A hagyományosnak mondható, karbonlábnyomon alapuló fenntarthatósági mérőszámunkon túl szükségét éreztük egy saját mutató megalkotásának is: ez lett a Fenntartható Élmény Mutató, avagy röviden F.É.M.! Fontosnak tartjuk, hogy ne csak a károsanyag-kibocsátás alapján határozzuk meg egy-egy élménytúránk fenntarthatóságát, hanem kevésbé számszerűsíthető, szubjektívebb tényezők szerint is — ezért 10 különböző szempont alapján gyűjtenek Fenntartható Élmény Pontokat útjaink: szállás típusa, vásárlás fajtája, étkezések jellege, utazás módja, utazás időpontja, helyi kultúra megismerése, természet megismerése, állatvilág megóvása, utasára való felkészültség és a térség vonzereje.
Hogyan ellentételezitek a károsanyag-kibocsátást?
Az élménytúráink során keletkező károsanyag-kibocsátást teljes egészében ellentételezzük. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy megvalósult útjaink esetében kiszámoljuk a valós szén-dioxid kibocsátást és ennek megfelelő mértékben megújulóenergia-projekteket támogatunk a fejlődő világban. Abban, hogy biztosan jó helyre kerüljön támogatásunk, a Gold Standard Foundation segít. A Gold Standard az üvegházhatásúgáz-kibocsátások csökkentését célzó projektek legmagasabb szabványa, melyet a WWF és más nemzetközi szervezetek hoztak létre. Rendeltetése annak biztosítása, hogy a kibocsátás-kompenzációs egységekkel megvalósuló projektek ne csupán valósak és ellenőrizhetők legyenek, hanem mérhetően hozzájáruljanak a fenntartható fejlődéshez világszerte. További információkat és az eddig általunk támogatott projekteket itt találod.
Fizetés
Honnan tudjam, hogy nem húzzátok be a pénzem?
Több, mint tíz éve jogszerűen működő, nemzetközi utazásszervezői tevékenységi engedéllyel rendelkező, Magyarországon bejegyzett utazási iroda vagyunk. Tagja vagyunk a magyar turizmus minősége és átláthatósága érdekében immár 50 éve dolgozó Magyar Utazási Irodák Szövetségének.
A Kormányhivatal által engedélyezett utazási vállalkozók folyamatosan frissen tartott listáját itt találod (az engedélyt évente meg kell újítani). Aki szerepel ezen a listán, az bizonyítottan betartja a jogszabályi előírásokat, vagyis többek között:
  • Foglalkoztat egy tevékenységért felelős személyt — azaz olyan munkatársat, aki megfelelő végzettsége és sokéves tapasztalata okán valóban ért az utazásszervezéshez és ismeri a vonatkozó jogszabályokat —, így birtokában van a biztonságos utaztatáshoz szükséges szakmai tudásnak;
  • Rendelkezik érvényes vagyoni biztosítékkal és kötelező biztosítással, amik garantálják minden Utazónak, hogy még extrém esetekben is külön költség nélkül hazaszállítsák őket, fedezzék a kényszerű tartózkodásuk költségeit, vagy — amennyiben ellehetetlenül a kiutazás — visszaadják a befizetett összegeket. Mindez vonatkozik többek között a szervező vagy valamely beszállító — pl. légitársaság — csődjére, de klasszikus vis maior esetekre is (pl. háború, terrorcselekmény, diktatórikus intézkedés, zavargás, sztrájk, járvány, természeti katasztrófa, szélsőséges időjárás stb.).
Ha bármilyen okból nem mellettünk döntesz, akkor is figyelj oda rá a saját érdekedben, hogy kire bízod magad. Sajnos Magyarországon nagyon sok az illegális utazásszervező — s a szabályozó szerveknek láthatóan nincs kapacitásuk rá, hogy foglalkozzanak ezzel a problémával. Ha olyan szervezővel találkozol, akinek nincs a weboldalán vagy utazási szerződésén engedélyszám (esetleg utazási szerződést sem ad), az illegálisan működik. Ha találsz engedélyszámot, azt mindig ellenőrizd a Kormányhivatal adatbázisában, mert vannak olyan csalók is, akik random számokat írnak ki, vagy illetéktelenül használják egy legális szervező engedélyszámát. Veszélyesnek számítanak az Európai Unión kívül bejegyzett szervezők is, mivel őket nem kötik az itthonihoz hasonló jogszabályok — sokszor éppen emiatt választanak külföldi székhelyet. Ne bízz meg olyanban, aki az utazásszervezésre vonatkozó, a Te érdekedben hozott szigorú jogszabályokat semmibe veszi — hiszen az ő esetükben semmilyen biztosíték nincs sem arra, hogy valóban elvisz oda, ahova ígéri, sem arra, hogy haza fog onnan hozni...
Mennyire biztonságos a bankkártyás fizetés?
Az internetes bankkártyás fizetés teljesen biztonságos és semmivel sem kockázatosabb, mintha a CBA-ban fizetnél kártyával azért, amit vásárolsz. Adataidat akkor tudják ellopni, ha ismeretlen, gyanús oldalakon adod meg őket — ahogyan az offline térben is veszélyes odaadnod egy ismeretlen embernek a bankkártyádat. Fizetési felületünk minden hivatalos kritériumnak eleget tesz, cégünk leinformálható, weboldalunk https protokollt használ és adataid titkosított csatornán keresztül továbbítódnak egy bankkártyás fizetési központba, ami az OTP Bank tulajdonában áll (SimplePay).
Tudok átutalással is fizetni?
Igen, van lehetőség átutalással is kiegyenlíteni a részvételi díjat. Ehhez számlaadatainkat a Kapcsolat oldalon találod. Az átutalási űrlap közlemény rovatában mindenképp tüntesd fel a jelentkezés során, e-mailben kapott egyedi foglalási azonosítódat, hogy be tudjuk azonosítani az utalást és hozzárendelhessük foglalásodhoz.
Tudok euróban vagy egyéb devizában fizetni?
Jelenleg honlapunkon bankkártyás fizetéssel erre nincs lehetőség, de dolgozunk a fejlesztésén! Addig is, amennyiben euróban szeretnéd rendezni részvételi díjadat, MNB középárfolyamon kiállított előleg számla alapján, banki átutalással tudod ezt megtenni. Ezzel kapcsolatban kérünk, feltétlenül keress meg minket e-mailben, hogy megbeszéljük a részleteket!
Szíves elnézésedet kérjük, de sajnos semmilyen egyéb valutában — ideértve az amerikai dollárt, a svájci frankot és az angol fontot is — nem tudjuk fogadni befizetésedet, tekintettel a mindannyiunk számára jelentős tranzakciós költségekre.
Hogyan tudok készpénzben fizetni? Személyesen az irodátokban? A még megmaradt postákon? Western Unionban?
Irodát személyes ügyfélfogadásra nem tartunk fenn, elsősorban azért, hogy annak magas bérleti díját ne kelljen beépítenünk útjaink árába és Te minél kedvezőbb részvételi díjak ellenében vehess részt élménytúráinkon. Ennek fényében személyes készpénzes befizetésre nincs lehetőség.
Postafiókban is megoldható a készpénzes befizetés, ehhez egy megfelelően kitöltött rózsaszín csekkre lesz szükséged. Ne felejtsd el feltüntetni az egyedi foglalási azonosítódat! Sajnos erre a módra esetenként több napos átfutási idő jellemző, valamint a posta jelentősebb összegű díjat is felszámolhat, így mindannyiunk érdekében kérünk, ehhez a módszerhez csak végszükség esetén folyamodj.
Bár nagy rajongói vagyunk a Bang! nevű kártyajátéknak, a Wells Fargo-n, Western Union-on és egyéb vadnyugati szolgáltatókon keresztül bonyolított készpénzes befizetéseket sajnos nem áll módunkban fogadni, ezekhez kérjük végszükség esetén se folyamodj! Egészen biztos, hogy van mindannyiunk számára egyszerűbb és kedvezőbb alternatíva.
Honnan tudom, hogy megkaptátok a pénzem?
Online bankkártyás fizetés esetén a sikeres befizetésről perceken belül visszaigazoló e-mailt fogsz kapni az OTP Mobil SimplePay rendszeréből és szintén e-mailben megkapod tőlünk az utazási szerződésnek minősülő visszaigazolást is. Az automatikusan kiállított elektronikus számlát szintén perceken belül e-mailben küldjük. Banki átutalás esetén 8 napon belül jóváírjuk jelentkezésedhez a befizetést és megküldjük az elektronikus számlát, valamint az utazási szerződésnek minősülő visszaigazolást, melyekről szintén e-mailben kapsz értesítést.
Hány részletben kell fizetni?
A részvételi díjat egyben, vagy két részletben tudod befizetni.
Az első részlet a teljes részvételi díj maximum 40%-a (a pontos összeget minden esetben az út oldalán találod), ennek kiegyenlítésével válik teljessé jelentkezésed — vagyis amíg meg nem érkezik hozzánk ez az összeg, nem tudjuk garantálni helyedet a csoportban. A második részlet az esetleges kedvezményekkel csökkentett hátralék, melyet indulás előtt legkésőbb 30 nappal kérünk kiegyenlíteni.
Az indulást megelőző 30 napon belüli jelentkezés esetén a teljes részvételi díj jelentkezéskor, azonnal és egy összegben fizetendő.
Ha valamilyen okból kifolyólag nem kivitelezhető számodra a fenti megoldás, a lehetőségeinkhez mérten igyekszünk alkalmazkodni, és megtalálni a számodra is megfelelő lehetőséget. Ehhez a Kapcsolat oldalon található e-mail címen érsz el minket a leggyorsabban.
Mikor kell fizetni a második részletet? Kapok emlékeztetőt?
A részvételi díjból fennmaradó összeget legkésőbb az utazás megkezdése előtt 30 nappal kell kiegyenlíteni. Amennyiben ezen időpontig nem kerül befizetésre a teljes részvételi díj, az az utazástól történő elállásnak minősül, amely esetben a korábban befizetett előleg összegét kötbérként zároljuk. Természetesen mindannyiunk érdeke, hogy ez ne forduljon elő és részt tudj venni a választott élménytúrán, így amennyiben előre nem várt esemény miatt nem tudod időben befizetni a részvételi díjat és azt szeretnéd átütemezni, keress meg minket e-mailben, hogy megbeszéljük a részleteket!
A jelentkezésedet visszaigazoló levélben találsz egy linket, melyre kattintva lehetőséged van online, bankkártyával kifizetni a hátralékot. Amennyiben esetleg kényelmesebb, az előleghez hasonlóan banki átutalással vagy banki pénztári befizetéssel is rendezheted a hátralékfizetést, melyről szintén elektronikus számlát állítunk ki.
A határidő előtt 10 nappal e-mailben küldünk egy emlékeztetőt, melyben szintén megtalálhatóak a befizetéshez szükséges információk és a link.
Az indulást megelőző 30 napon belüli jelentkezés esetén a teljes részvételi díj jelentkezéskor, azonnal és egy összegben fizetendő.
Jelentkezés
Hogyan tudok jelentkezni egy utazásra?
Ha még nem rendelkezel saját profillal, először regisztrálnod kell egy fiókot. Ezután kattints az adott utazás oldalának alján található, “Jelentkezés most!” gombra, ahol egy rövid kérdőív fog várni. Ennek kitöltése azért fontos számunkra, hogy megbizonyosodhassunk róla, végigolvastad a tájékoztatót, és felelősen, a program és a körülmények ismeretében jelentkezel az útra. Ha minden kérdésre válaszoltál, a rendszer továbbenged adataid megadásához.
Adataid megadásakor kérünk, kiemelten figyelj a pontosságra, különös tekintettel az e-mail címedre, hiszen minden, az utazással kapcsolatos fontos információt e-mailben fogunk küldeni. Amennyiben törzsutas kártyával, vagy bármilyen kedvezményre jogosító kóddal rendelkezel, ezen az oldalon kell megadnod a kedvezmény érvényesítéséhez. Kedvezményedet minden esetben a hátralék összegéből tudjuk biztosítani. Amennyiben életkorodból adódóan jogosult vagy kedvezményes részvételi díj fizetésére, a rendszer automatikusan a kedvezménnyel csökkentett hátralékkal fog számolni. Adataid ellenőrzése után e-mailben tájékoztatunk a jelentkezés megtörténtéről. Ebben a levélben találod egyedi foglalási azonosítódat is.
Az előleg befizetésére legegyszerűbben a jelentkezés végén, online bankkártyás fizetéssel, az OTP Mobil SimplePay felületén van lehetőséged. A jelentkezésről kapott e-mailben szintén találsz egy linket, melynek segítségével később, a jelentkezéstől függetlenül is elvégezheted az online bankkártyás fizetést — ne feledd azonban, hogy utazási ajánlatunkat jelentkezésed napjától számított 8 napig tartjuk fenn, így ha késlekedsz a befizetéssel, akár le is maradhatsz a kiszemelt élménytúráról!
Mi történik, miután befizettem a részvételi díjat?
Sikeres befizetés után e-mailben megkapod tőlünk a végleges visszaigazolást az élménytúra legfontosabb adataival (név, időpont, hátralék összege és fizetési határideje) és az utazási szerződéssel, valamint az elektronikus számlát a befizetésedről. Ebben a levélben találsz egy linket is, melyre kattintva lehetőséged van online, bankkártyával kifizetni a hátralékot, melyről szintén elektronikus számlát állítunk ki.
Vezettek várólistát? Hogyan tudok felkerülni?
Amennyiben egy csoportunk eléri a maximális létszámot, lehetőséged van várólistára jelentkezni. Ehhez kattints az élménytúra oldalán feltüntetett “Szeretnék várólistára jelentkezni!” gombra és vidd végig a jelentkezési folyamatot. Ha helyet tudunk neked szorítani a csoportban, felvesszük veled a kapcsolatot — ám előfordulhat, hogy ez csak később, egy másik utazó lemondása esetén fog megtörténni. A várólistás jelentkezés nem kötelez Téged semmire — ennek ellenére kérünk, ha időközben kiderül, hogy felszabaduló hely esetén sem tudnál velünk tartani, jelezd ezt felénk, hogy törölhessünk a várólistáról.
Tetszik egy út, de most nem alkalmas. Mikor lesz legközelebb?
Örülünk, hogy megtetszett valamelyik élménytúránk! Ne aggódj, semmiről sem maradsz le! Legtöbb utunkat — amennyiben a külső körülmények engedik — legalább évente egyszer meghirdetjük. Bár honlapunkon rendszerint csak az adott túra következő indulási időpontja van meghirdetve, a háttérben már gőzerővel dolgozunk a rákövetkező időponton is, hogy a lehető leghamarabb közzétehessük.
Javasoljuk, hogy hozz létre egy felhasználói fiókot honlapunkon! Bejelentkezve fel tudod venni a túrát bakancslistádra, így elsők közt értesítünk, amint meghirdetjük a következő indulási időpontot. Hogy biztosan ne maradj le új- és lejáró élménytúráinkról, ajánljuk, hogy iratkozz fel hírlevelünkre, valamint bármelyik másik élménytúránkon is szeretettel várunk! Ha bármilyen előzetes kérdésed van, keress minket bátran.
Tudunk többen jelentkezni egy fiókból?
Sajnos a GDPR miatt nincs lehetőség egy felhasználói fiókból több személyre útjelentkezést lebonyolítani. Minden fiók egy különálló, valós személyhez tartozik a hozzá kapcsolódó adatokkal együtt — így tudjuk biztosítani, hogy neked ne kelljen az utazás adminisztrációs teendőivel időt töltened. Adataid birtokában (melyeket adatvédelmi szabályzatunk alapján használunk és tárolunk) minden szükséges foglalást (repülőjegy, szállás, programok, közlekedés, bizonyos esetekben: vízum, beutazási engedély) helyetted, a szakmai tapasztalatunkból eredő profizmussal tudunk intézni, így neked nincs más dolgod mint bepakolni, és várni az utazást!
Természetesen mi is tudjuk, hogy idegen országokat, kultúrákat megismerni társaságban a legjobb, ezért ha valakikkel együtt utazol, nyugodtan add meg nevüket a jelentkezési folyamat erre vonatkozó kérdésénél, tekintettel leszünk erre az élménytúra szervezése során.
Gyermekem veletek utazik, az én vagy az ő e-mailjével regisztráljunk?
Működésünk során számos osztálykirándulást és DiákQalandot szerveztünk meg és bonyolítottunk le, így gyakran felmerül ez a kérdés. Fontos, hogy honlapunkra minden esetben az utazó személy (jelen esetben a gyermek) e-mail címével történjen a regisztráció, hiszen így tudjuk majd a felhasználói fiókjához rendelni az esetleges kedvezményeit, utazásait, illetve így az ő nevére és adataira tudjuk lebonyolítani az úthoz kapcsolódó foglalásokat. Továbbá ezáltal később lesz lehetősége a már meglévő fiókját használni egy élménytúra jelentkezésénél. Annak érdekében, hogy Veled, mint törvényes képviselővel is tudjunk kapcsolatot tartani, kérünk, minden esetben add meg a te saját e-mail címedet is gyermeked utazásra való jelentkezése során a “törvényes képviselő elérhetőségei” résznél.
Szülőként én is megkapom a tájékoztatást?
Igen, minden automatikus üzenet, tájékoztató és egyéb levél kiküldésre kerül arra az e-mail címre is, amit jelentkezéskor a törvényes képviselő elérhetőségeinél megadtál.
Másik e-mail címet szeretnék használni. Hogyan tudom módosítani a regisztrációmat?
Felhasználói fiókjaink, regisztráció- és kuponrendszerünk is a megadott e-mail címeken alapul, így azt nem lehetséges egyéni felhasználói fiókból módosítani. Abban az esetben, ha a jövőben más e-mail címmel szeretnéd felhasználói fiókodat használni, kérünk jelezd felénk e-mailben.
Elfelejtettem a jelszavam, mit tegyek?
Elfelejtett jelszó esetén a belépési oldalon található itt kérhetsz új jelszót” lehetőségre kattintva, majd a regisztrált e-mail címedet megadva van lehetőséged új jelszót létrehozni. Ha nem érkezne meg a helyreállításhoz szükséges kód a megadott e-mail címedre, kérjük ellenőrizd a spam, illetve a promóciók mappát is.
Közösség
Milyen lesz a társaság?
Egyik utasunk szavaival élve: “A Qalandar utazási iroda olyasféle, ahol az utazások kézfogással indulnak és öleléssel végződnek”. Tudjuk, hogy egy utazásnak, túrának nagyon fontos összetevője, sikerének egyik kulcsa a jó társaság. Éppen ezért minden esetben kiemelt figyelmet fordítunk a közösségépítésre és a jó társaság kialakítására: a velünk utazók között sokszor a hazaérkezés után is megmaradó barátságok szövődnek. Utazóközösségünk rendkívül sokszínű mind a korosztályt, mind a nemet, mind az életállapotot tekintve, így biztosak vagyunk benne, hogy meg fogod találni a helyedet a csapatban — hiszen nem nehéz egy csapattá válni olyanokkal, akiknek látod a szemében ugyanazt a csillogást, ami a Te szemedben is ott van az átélt és a már régóta várt kalandok hatására, akikkel a közös érdeklődés miatt eleve egy húron pendültök és akikkel esténként is együtt töltitek az időt (és a pálinkát). Mi együtt, egymáshoz igazodva, egymást kiegészítve, egymástól tanulva, a világ csodáit közösen megélve és egymással megosztva szeretünk utazni. Minden csoportban többen vannak olyanok, akik először utaznak velünk, és vannak olyanok is, akik többször vettek már részt qalandaros élménytúrán.
Rossz tapasztalatom volt korábbi útitársakkal. Bárki veletek tarthat az élménytúrákra?
Tudjuk, hogy nem szeretnél olyan társakkal együtt utazni, akiknek teljesen más elképzeléseik vannak a várható körülményekről, vagy esetleg végig sem olvasták utazási tájékoztatónkat. Őket inkább eltanácsoljuk az utazástól, hiszen panaszkodásukkal csak elrontanák a csoport hangulatát. Ez mindannyiunk érdeke, éppen ezért nálunk a jelentkezés része egy rövid kérdőív kitöltése, hogy megbizonyosodhassunk róla: valóban egymást keressük. Nem fogadjuk a jelentkezését:
  • annak, akiről korábban azt tapasztaltuk, hogy nem illik a képbe és ezzel elrontja a társaság hangulatát;
  • annak, akit a jelentkezési kérdőívben megadott válaszok alapján nem találunk alkalmasnak az utazáson való részvételre;
  • annak, aki agresszív, szélsőségesen vagy szándékosan értetlen, zaklató, az elektronikus kommunikáció általános szabályait és formáját mellőző, erőszakos vagy sértő módon kommunikál.
Jól fogom érezni magam, ha egyedül jelentkezem?
Nyugodt szívvel jelentkezz egyedül is! Sokan mások is így tesznek: semmiképpen nem fogsz kilógni tehát a csoportból, ha nem párban vagy társasággal érkezel, sőt! Tudjuk, hogy egy utazásnak, túrának nagyon fontos összetevője, sikerének egyik kulcsa a jó társaság. Éppen ezért minden esetben kiemelt figyelmet fordítunk a közösségépítésre: a velünk utazók között sokszor a hazaérkezés után is megmaradó barátságok szövődnek. Várunk téged is szeretettel!
Milyen hozzáállást vártok tőlem az utazás alatt?
Egy csoportos út mindig magában hordoz kihívásokat, nemcsak az utazással járó fizikai és szellemi megterhelés, hanem a váratlan helyzetek, valamint a meglátogatott desztinációra jellemző eltérő szokások, világnézet, életritmus, értékrend és környezet miatt is — ezekkel, valamint utastársaiddal szemben kellő megértéssel kell lenned, hiszen nincs olyan ok, ami feljogosítana arra, hogy elrontsd, megnehezítsd vagy ellehetetlenítsd a csoport bármely tagjának utazását, kikapcsolódását A túravezető mindent megtesz azért, hogy a csoport tagjai biztonságban érezzék magukat, felejthetetlen élményekkel gazdagodjanak és közösséggé formálódjanak az út alatt, ehhez azonban tőled is optimista hozzáállást, csapatszellemet és az új helyzetek megértő elfogadását várjuk el.
Mostanában rendszeresen tapasztaljuk, hogy néhány utasunk teste ugyan velünk tart, de szelleme idejének jelentős részét a virtuális világban tölti. Csetel, híreket olvas, dolgozik. Arra kérünk: hidd el, sokkal jobban fogod érezni magad, sokkal több élményt vihetsz haza, ha teljesen csak az útra koncentrálsz. Ígérjük, hogy kiszakítunk a mókuskerékből és igazi feltöltődést adunk! Rajtunk nem fog múlni, de ehhez Te is kellesz: tedd félre kicsit a mobilodat! Persze, készíts vele fotókat, amiket otthon majd megnézegetsz, de aztán tedd el, és éld át a pillanatot! Szívd magadba a tájat, éld át az élményt, gondolkozz, beszélgess, vagy csak egyszerűen legyél jelen! Természetesen megértjük, ha mégis mindenképp szükséges elintéznivalód van. Ha egy mód van rá, kérünk tedd ezt olyankor, amikor egyedül vagy! Köszönjük!
Mi a jellemző csoportlétszám?
Élménytúráink kiscsoportos utazások: programjainkon maximum 20 fő vehet részt egy időpontban, de csoportjaink jelentős részének létszáma jellemzően nem haladja meg a 12 főt. Amennyiben 15-nél többen jelentkeztek egy adott útra, minden esetben két túravezetőt biztosítunk, hogy mindenkire elegendő figyelem jusson. Vannak olyan túráink, ahol jelentősen kevesebb utazót, maximum 7-8 főt viszünk csak magunkkal, ezzel garantálva az exkluzív élményeket. Minden esetben egyértelműen jelezzük a maximális létszámot az utazás leírásánál és ezt szigorúan be is tartjuk — ami igazi kuriózumnak számít!
A kis létszám lehetőséget teremt arra, hogy túravezetőnk minden esetben kiemelt figyelmet tudjon fordítani a közösségépítésre és a jó társaság, baráti légkör kialakítására, valamint arra, hogy végig dinamikus tudjon maradni a program. Nálunk nem kell egy busznyi embert megvárni egy mosdószünetnél, nem kell ötven különféle túratárshoz alkalmazkodni, ellenben sokkal több lehetőségünk van szálláshelyekből vagy éppen étkezdékből válogatni — hiszen egy kis létszámú társaságot könnyen elhelyeznek egy apró faluban vagy kiszolgálnak egy kis utcai bódéban is. Ez olyan páratlan rugalmasságot jelent, amit nagycsoportos úton esélyünk sincs megtapasztalni — s amelyből általában örök emlékek születnek!
Van alsó korhatár az útjaitokon?
Az utazás mind fizikailag, mind szellemileg megterhelő és fárasztó tevékenység, azonban minden élménytúránk más és más mértékben, ezért túráinkon nincsen meghatározott korhatár. Nagy általánosságban úgy gondoljuk, 8 éven felüli gyermekeknek ajánlhatóak jó szívvel programjaink, ennél fiatalabb korúaknak még nem igazán élvezetesek. Amennyiben ezzel kapcsolatban kérdések merülnek fel Benned az adott utazás előtt, úgy bátran érdeklődj a Kapcsolat oldalon található e-mail címen.
Idősebbként is részt vehetek az útjaitokon?
Természetesen, szeretettel várunk! Túráinkon nincsen meghatározott minimum-maximum korhatár, inkább az a fontos, hogy legyen olyan átlagos erőnléted, amivel bírod az utazást. A kor úgyis csak egy számadat — ezt támasztja alá rengeteg visszajáró, hetven-nyolcvan éve fiatal utasunk véleménye is. Amennyiben az adott élménytúra megerőltető túrát tartalmaz, úgy minden esetben feltüntetjük az útleírásnál (az egész utazásra vonatkozó kiemelkedő erőnlétre csak néhány különleges út esetében — pl. Svalbard — van szükség, ezt minden esetben külön jelezzük). Ha kétségek merülnek fel benned, bátran érdeklődj e-mailben. Amennyiben pedig utazásunk során nem érzed komfortosnak az adott programot, jelezd ezt a túravezetőnek, aki alkalmazkodni fog a felmerült igényekhez. Ne félj, senkit sem fogunk hátrahagyni! :)
Párommal jönnénk. Kaphatunk kétágyas szobát?
Kérlek vedd figyelembe, hogy élménytúráinkon általában többágyas szobákban történik az elhelyezés, így nem tudunk minden esetben kétágyas szobát biztosítani. Ha van rá lehetőség, természetesen törekszünk rá és figyelembe vesszük, hogy párként utaztok velünk. A közösségi szállásformák hozzájárulnak az utazás élményéhez és mi elsősorban kisebb, helyi szállásokat választunk, ahol gyakran eleve nincs mód kétágyas elhelyezésre.
Macskafélék, zsákbaalkatúak
Mikor tudom meg, hogy hova megyünk és mi lesz a pontos program?
Ez attól függ, mennyire vagy bevállalós. A jelentkezés során jelölheted, hogy indulás előtt, vagy csak a találkozókor szeretnéd megtudni az úti célt. A “Tudnivalók” kezdetű részt, valamint a találkozási- és visszaérkezési időpontokat és helyszíneket indulás előtt mindenképp megküldjük neked e-mailben (Zsákbamacska utunknál 5 nappal, Zsákbatigris utunknál 35 nappal indulás előtt).
Én azért nem mindenhova vágyom. Mi lesz, ha a választott célterületre nem szeretnék elutazni?
Ez érthető, éppen ezért Zsákbamacska és Zsákbatigris útjainknál a jelentkezés során megadhatsz három célországot vagy célterületet, ahova nem szeretnél jönni. Ezen felül azokat az úti célokat, ahol korábban már jártál velünk, automatikusan figyelembe vesszük. Ha mégis ilyen területre vezetne utunk, felhívunk és eldöntheted, hogy mégis velünk tartasz-e, vagy teljes visszatérítést kérsz.
Bent vagyunk egy gödör fenekén, kislány! Se előre, se hátra.
Ebben az esetben nyomják meg a piros gombot, és nyugodjanak békében.
Okmányok & vízumok
Milyen okmányt kell hoznom?
Míg Európán belül legtöbbször elég egy érvényes személyazonosító igazolvány, távolabbi országokba várhatóan útlevélre lesz szükséged — sőt, némelyik célországnak az útlevél érvényességi idejére vagy a benne rendelkezésre álló üres lapok számára is meghatározott szabályai vannak. Élménytúráink oldalán, az “Útiokmányok” című résznél mindig megtalálod pontosan, hogy az adott útra milyen útiokmány szükséges.
Nincs érvényes okmányom. Tudok így is jelentkezni?
Tudsz jelentkezni egy élménytúránkra úgy is, ha a regisztráció pillanatában nem rendelkezel érvényes okmánnyal. Ebben az esetben a jelentkezés folyamatában, az “adataid” résznél válaszd a “Nincs érvényes okmányom” lehetőséget. Megfelelő utazási okmányod adatait legkésőbb a hátralék befizetésének határidejéig (30 nappal az indulás előttig) van lehetőséged megadni felhasználói fiókodba való belépést követően, a foglalásod felületén. Amennyiben a jelzett határidőig nem érkeznek meg hozzánk megfelelő utazási okmányod adatai, úgy az Utazási Szerződésünk III.9. pontja alapján “téves vagy hamis adatnak” minősül, “amely esetben Utazásszervező jogosult a szerződést egyoldalúan, azonnali hatállyal felmondani és felmerült kárait követelni. Azonnali hatályú felmondás esetén Utazó az utazást nem kezdheti meg, (…) továbbá az általa megfizetett díjat jelen szerződés II.3. pontjával összhangban elveszíti (bánatpénz).”
Új okmányom van, hogyan tudom megadni az adatait?
Ha valamilyen oknál fogva nem tudsz a jelentkezés során megadott okmánnyal utazni (mert például eltulajdonították, megsemmisült, vagy elvesztetted), haladéktalanul jelezd ezt felénk e-mailben, és mielőbb küldd el új okmányod adatait!
Hozhatok másik okmányt, mint amivel jelentkeztem?
Nem, erre nincs lehetőség, hiszen mi a jelentkezésedkor megadott okmányod adataival vettünk repülőjegyet, igényeltünk vízumot és intéztünk minden egyéb szükséges foglalást. Éppen ezért nagyon figyelj rá, hogy azt az okmányt hozd magaddal az útra, aminek adatait a jelentkezéskor megadtad! Ha valamilyen oknál fogva mégsem tudsz az eredetileg megadott okmánnyal utazni (mert például eltulajdonították, megsemmisült, vagy elvesztetted), haladéktalanul jelezd ezt felénk, és mielőbb küldd el új okmányod adatait!
Nem magyar okmányokkal is jöhetek?
Útjaink szervezésekor a magyar állampolgárokra vonatkozó beutazási feltételeket vesszük alapul, s kérünk, amennyiben rendelkezel magyar utazási okmánnyal (is), inkább azzal vegyél részt túráinkon! Ez azonban nem jelenti azt, hogy más ország által kiállított okmánnyal ne tarthatnál velünk. Abban az esetben, ha ugyanazon beutazási feltételek vonatkoznak Rád, mint a magyar útiokmányokkal rendelkező utasainkra, nem lesz semmi dolgod. Ha a beutazási feltételek eltérőek, az ügyintézést irodánk lehetőség szerint vállalja, azonban az esetlegesen felmerülő pluszköltségeket Neked kell megfizetned. Ha ilyen eset áll fenn, jelentkezésed után a lehető leghamarabb jelentkezünk a részletekkel.
Vízum: Mit intéztek ti? Mit kell nekem?
Irodánk teljeskörű vízumügyintézést biztosít, így a legtöbb esetben Neked egyáltalán nem kell ezzel foglalkoznod. Előfordulhat azonban, hogy dokumentumokat kell bekérnünk tőled (például az útleveledet vagy egy igazolványképet), szükségünk lehet az aláírásodra például egy vízumkérő lapon — de adott esetben személyes megjelenésedre is szükség lehet a konzulátuson (vízuminterjú). Élménytúráink oldalán, az “Útiokmányok” című résznél mindig részletes tájékoztatást találsz.
Profilképem ugye jó lesz a vízumhoz is?
Nem! A vízumkérelmekhez minden esetben hivatalos, profi igazolványkép szükséges. Egy nem megfelelő kép bőven elég hozzá, hogy elutasítsák a kérelmet. Éppen ezért, mielőtt képet küldenél vagy készítenél, kérlek alaposan tanulmányozd át ezt a dokumentumot, és figyelj rá, hogy igazolványképed a benne szereplő minden elvárásnak megfeleljen.
Jártam itt-ott, be fognak engedni emide-amoda?
Megtetszett egy utunk a tengerentúlra, de útleveledben még ott virít egy pecsét a pár évvel ezelőtti afganisztáni családi nyaralásból? Sajnos szerte a világban vannak olyan beutazási korlátozások, amelyek megnehezítik a bejutást azoknak, akik sok izgalmas pecsétet gyűjtögettek össze — ezek szigorúsága azonban nagyon eltérő. Általában — például, ha izraeli pecséttel utaznál arab országokba vagy vice versa — elég egy úgynevezett második magánútlevél. Ezt az okmányt éppen ilyen esetekre találtak ki, ezért a fenti indok “különös méltánylást érdemlő körülménynek” számít, elég az igényléskor jelezned a két összeférhetetlen országot. Előfordulhat azonban olyan eset is, amikor a második magánútlevél nem jó megoldás, helyette különleges beutazási engedélyre lesz szükséged — például, ha az Egyesült Államokba mennél egy jól sikerült irak-iráni nagykörút után. Ha bármi hasonló helyzet állna fent, írj nekünk egy e-mailt, és segítünk megoldást találni!
Poggyász
Mekkora poggyászt hozhatok?
Törekszünk arra, hogy minél egyszerűbben és könnyebben utazzunk, hiszen így nem csak olcsóbb az utazás, de neked sem kell annyi mindent magaddal cipelned — ezen kívül könnyebben elférünk a bérelt autókban, szállásokon, arról nem is beszélve, hogy fenntarthatóbb kevés poggyásszal utazni, hiszen ezzel sem növeljük a repülőgép súlyát. Így rövidebb útjainkon (kb. 4-7 nap) általában csak egy db kis kézipoggyászt (légitársaságtól függően kb. 40×30×20 cm), míg hosszabb útjainkon (kb. 7-16 nap) általában a fenti mellett további 1 db nagyobb kézipoggyászt (légitársaságtól függően kb. 55×40×20 cm) viszünk magunkkal. Azon élménytúráinkon, ahol sátrazunk, magunkra főzünk vagy egyéb speciális eszközökre van szükségünk, a nagyobb kézipoggyász helyett rendszerint inkább feladott poggyászt viszünk magunkkal (légitársaságtól függően 10-20 kg). Fontos, hogy a fenti adatok pusztán tájékoztató jellegűek — amennyiben a pontos paraméterekre vagy kíváncsi, akkor azt az adott út oldalán, a “Csomagolás” résznél, illetve a Részvételi Díjnál megtalálod.
Ez nagyon kicsi! Hogyan fogok beférni?
Ha kétségeid vannak, javasoljuk, hogy még jelentkezés előtt végezz próbapakolást! A Tájékoztatókban szereplő méretkorlátok messze nem annyira apró csomagot jelentenek, mint elsőre gondolnád. Mindenképp olyan táskába pakolj, ami pontosan megfelel a feltüntetett maximális méretnek, hogy kihasználhass minden helyet! Sokan kérdezik, hogy egy vagy két irányban 2-3 cm-rel nagyobb táska “elmegy-e még”. Szintén gyakori az, hogy “csak” a kerék, vagy a fogantyú lóg ki. A helyzet az, hogy nincsenek túlméretezve az ellenőrzőkeretek, így, ha a kerék kilóg, akkor nem fog beleférni. Haladóknak eláruljuk, hogy nem tilos a poggyász kis mértékű összenyomása, amikor a mérőkeretbe kerül. Emiatt kerülendőek a kemény borítású, illetve kemény alkatrészekkel rendelkező (pl. gurulós) bőröndök. A hátizsákok anyaguknál fogva sokkal inkább ellenőrzésbiztosak!
Mielőtt valamit bepakolsz, gondold végig újra, vajon valóban szükséged lesz-e rá az út során? Nem elég-e kevesebb, vagy kisebb kiszerelés belőle, esetleg nem összevonható-e valamivel (pl. tusfürdő+sampon)? Ruháidat mindig tekerd hengeresre, így nem csak kevesebb helyet foglalnak, de kevésbé is gyűrődnek! A legnagyobb térfogatú dolgokat (pl. bakancs, kabát) vedd magadra a repülőtéren: amint a gépen vagy, már lehet nálad külön. Ne feleddkezz meg a kabátod, nadrágod zsebeiről sem: az útra szánt szendvicsek, víz, fényképezőgép, értéktárgyak, olvasnivaló, és még számos más dolog tökéletesen elfér bennük, és nem foglalja a helyet a kézipoggyászban!
Nézd meg ezeket a videókat a legjobb trükkökért: hölgyeknek, illetve uraknak.
Miért csak kézipoggyászt viszünk magunkkal?
Számos utazással a hátunk mögött bátran kijelenthetjük, hogy a kisebb csomaggal egyszerűen kevesebb gond van: a feladott poggyászokkal ellentétben szinte biztosan megérkezik velünk a célállomásra, könnyebben befér a bérelt autókba/kisbuszokba, kevesebb helyet foglal a szállásokon és a tömegközlekedési eszközökön, nem megy el idő az állandó pakolással, keresgéléssel. Lehet, hogy elsőre ijesztőnek tűnik a kézipoggyászos utazás gondolata, de sokan hamar rákapnak, főleg amikor megtapasztalják, hogy mennyire felszabadító érzés, amikor csak azt viszed magaddal, amire valóban szükséged van.
Mennyibe kerül egy feladott poggyász?
Erre pontos választ képtelenség adni, ugyanis a légitársaságok dinamikus árazást használnak, ami azt jelenti, hogy minden járatra folyamatosan változik, mennyiért lehet feladott poggyászt (vagy bármilyen további kiegészítő szolgáltatást) vásárolni. Egyre jellemzőbbek azonban — feltehetőleg a földi kiszolgálást sújtó munkaerőhiány miatt — a kiemelkedően magas, irányonként akár 50.000 Ft feletti poggyászárak, ezért élménytúráinkra csak a legszükségesebb esetekben (például hosszabb sátras utakra) viszünk magunkkal feladott poggyászt.
Törzsutas rendszer
Hány leutazott nap után kapom meg a törzsutas státuszom?
A törzsutas státusz és az ezzel járó 10% kedvezmény 50 velünk leutazott nap után jár. A napok gyűjtögetése közben azonban más értékes nyeremények is várnak rád!
Milyen utak számítanak bele a napjaimba?
A privát csomagokon és csoportos repülőjegyeken kívül minden más út beleszámít a pontgyűjtésbe. Ezek a honlapunkra feltöltött nyílt élménytúrák, a DiákQaland utak és a zárt csoportos utak.
Nem látom jóváírva a leutazott napjaimat, mit tegyek?
Amennyiben még nem telt el a hazaérkezésedtől számított két hét, kérjük, várd meg ennek az időszaknak a végét. Napjaidat igyekszünk minél hamarabb jóváírni. Ha két hét eltelte után sem látod jóváírva a napjaidat, kérjük, jelezd felénk.
Lejárt a törzsutas kedvezményem. Milyen lehetőségeim vannak megújítani?
Ha lejárt a kedvezményed, akkor sincs okod aggodalomra, hiszen a törzsutas státusz megújítható. Ehhez mindössze annyit kell tenned, hogy a következő utadon teljes áron veszel részt. Ezután újraaktiváljuk törzsutas kedvezményed folyó év +1 évre. Tehát, ha lejárt a törzsutas státuszod, de 2025-ben részt veszel az egyik élménytúránkon, akkor a kedvezményed újraaktiválódik 2026.12.31-ig.
26 év alatti vagyok, milyen kuponok, ajándékok járnak nekem?
Amennyiben 26 év alatti vagy, a kuponok és a törzsutas kedvezmény (10%) nem vonatkozik rád, hiszen alapjáraton 15% kedvezménnyel utazol velünk. A kuponokon felüli tárgyi ajándékok viszont ugyanúgy járnak neked, melyeket a megszerzést követő élménytúrádon kapsz kézhez.
Ha 26 év alattiként szerzed meg a törzsutas státuszod és annak lejártáig betöltöd a 26. életéved, úgy a kedvezmény lejártáig 10%-kal olcsóbban vehetsz részt élménytúráinkon.
Útközben
Ki fogja vezetni a túrát?
A túravezető személyét kulcsfontosságúnak tartjuk, ezért garantáljuk, hogy gondosan kiválasztott, tapasztalt szakember áll majd a csoport élén. Nem bízzuk a véletlenre, ki vezeti élménytúráinkat: nagy hangsúlyt fektetünk a vezetők kiválasztására, fejlesztésére és felkészítésére. Túravezetőink nem csupán az útvonalakat ismerik behatóan, hanem felkészülten állnak a váratlan helyzetek elé is. Legyen szó akár előre nem látható utazási, egészségügyi vagy egyéb problémáról, mindig higgadtan és professzionálisan járnak el.
Fontos azonban leszögeznünk, hogy nem a hagyományos utazási irodáknál megszokott, telepített idegenvezetőkről beszélünk. A túravezető feladata, hogy a csoportot koordinálja és a megfelelő helyszínekre eljuttassa, a programokat megvalósítsa, a felmerülő problémákat megoldja, elősegítse a közösségépítést és mindenben a segítségedre legyen. Nem feltétlenül csak olyan országba vezet túrát, melynek beszéli az általánosan használt nyelveit, de biztosan megtalálja a megfelelő kommunikációs formát az út lebonyolításához. Nem várható el tőle a meglátogatott helyszínek mélyreható történelmi vagy művészettörténeti ismerete, viszont végig a csoporttal tart, s elkötelezett amellett, hogy folyamatosan a lehető legjobb élményt nyújtsa. Túravezetőinkről bővebb információt itt találsz, az adott élménytúra oldalán pedig minden esetben jelezzük, ki(k)re számíthatsz.
Mire számíthatok idegenvezetési szempontból?
Túravezetőink feladata az egész utazás lebonyolítása, a csoport koordinálása, a közösségépítés és a felmerülő váratlan helyzetek megoldása. Ne egy klasszikus értelemben vett, mélyreható történelmi vagy művészettörténeti ismeretekkel rendelkező idegenvezetőre számíts, hanem a célterületet szenvedélyesen szerető, a mindennapi életet és szokásokat ismerő, azokat a legautentikusabb módon megmutatni szándékozó túravezetőre!
Mennyire rugalmas az utazás programja?
Élménytúráink programját gondos mérlegelés után állítjuk össze, lehetőség szerint változatosságra és sokrétűségre törekedve, így is előfordul azonban, hogy — pl. időjárási vagy egyéb gyakorlati okból — útközben a túravezető kénytelen változtatni, de az sem példa nélküli, hogy a csoportból szeretne valaki módosítani az adott nap programján. Abban az esetben, ha a javasolt új program megvalósítását nem akadályozza semmi, valamint az egész csoport és a túravezető is egyetért a módosítással, van lehetőség ilyen jellegű változtatásra.
Milyen állóképesség szükséges a részvételhez?
Legtöbb utunkon a túrák, városi séták átlagos állóképességgel, átlagosan sportos erőnléttel nehézség nélkül teljesíthetőek, de sok esetben visszafordulásra, a csoportnak egy előre megbeszélt ponton való bevárására is van lehetőség. Bizonyos útjainkon (pl. Olümposz, Svalbard) az átlagosnál hosszabb és nehezebb, ezáltal jobb állóképességet kívánó túrákra is számítanod kell, ezeket minden esetben részletesen jelezzük az adott élménytúra oldalán.
Láttam, hogy bérelt autókkal vagy kisbuszokkal közlekedünk. Ki fog vezetni?
Alapesetben a túravezetők töltik be a gépkocsivezetők szerepét is, azonban előfordul, hogy a csoport nagyobb létszáma miatt több autót vagy kisbuszt kell bérelni, mint ahány túravezető van. Ilyenkor Neked is van lehetőséged becsatlakozni a vezetésbe. Ezt a jelentkezés során tudsz jelezni felénk, az alábbi pontok egyikét kiválasztva:
  • Nagyon szeretek vezetni, akár végig is vállalom!
  • Szívesen vezetek, de nem ragaszkodom hozzá.
  • Beugrom, ha nagyon nincs más...
  • Biztos, hogy nem, ne is próbálkozzatok!
A leadott válaszod még nem kötelez semmire, amennyiben valóban szükségünk van a segítségedre, keresni fogunk ezzel kapcsolatban az utazás előtt. Előre is köszönjük közreműködésedet!
Hogyan szerzünk ételt? Miért eszünk? Hol vacsorázunk ma?
Útjaink többségében szervezetten önellátóak, ami azt jelenti, hogy mindig szánunk időt vásárlásra a helyi élelmiszerboltokban vagy piacokon, de több alkalommal van lehetőség éttermekben is étkezni. Gasztrotúráink esetében kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy minél “helyibb” éttermekbe, piacokra jussunk el, ételkóstolókat és kistermelők látogatását is beillesztve a programba, ezáltal adva lehetőséget az adott ország konyhájának minél alaposabb megismerésére és a helyiek támogatására. Sátras, illetve roadtrip-jellegű élménytúráinkon többnyire közösen készíti el a csoport a reggeliket és vacsorákat, az ehhez szükséges konyhaeszközöket pedig irodánk bocsátja rendelkezésre. Ebédre ilyen esetekben hideg élelmiszer vásárlására szánunk időt a helyi élelmiszerboltokban.
Speciális étrendem van. Veletek tudok tartani?
Erősen desztinációfüggő, hogy milyen termékek érhetőek el. Mivel legtöbb utunk során az étkezések önellátó módon történnek, így bármilyen ételallergia, érzékenység esetén azt javasoljuk, hogy nézz utána a célországban beszerezhető, számodra megfelelő termékeknek. Bizonyos célterületeken igencsak korlátozottan van lehetőség “-mentes” termékek vásárlására, ilyen esetben célszerű lehet magaddal hozni néhány étkezésnyi tartós élelmiszert. Ezenkívül élménytúráinkra való jelentkezésed során van lehetőség megadni speciális étrendet, amelyet igyekszünk figyelembe venni és segítséget nyújtani Neked ezzel kapcsolatban az út során.
Milyen szállásokra számíthatok?
Szállásainkat elsősorban a költséghatékonyság, a fenntarthatóság és a komfort szempontjai alapján választjuk ki. Általában minél autentikusabb, többnyire helyi, családi vállalkozások által üzemeltetett szálláshelyeken töltjük az éjszakákat — de amilyen változatosak élménytúráink, szinte annyira sokszínűek a használt szálláshelyek is.
Hogyan történik az elhelyezés, beosztás a szállásokon?
Szállásainkon a szobabeosztás alapvetően önszerveződő módon történik: túravezetőink mindig jelzik, hogy a következő szálláson hány ágyas szobák állnak rendelkezésre, így a csoport közös döntése alapján alakul az elhelyezkedés. A szállások foglalása során természetesen igyekszünk tekintettel lenni a csoport összetételére, ám — elsősorban a turisztikailag kevésbé kiépült célterületek esetében — ez nem mindig lehetséges. Ezenkívül néha az is előfordul, hogy nem pontosan az előre lefoglalt szobákat kapjuk, ám az élménytúra oldalán jelzett szállás-kategóriának ezzel együtt is biztosan megfelelőt fogunk biztosítani.
Alhatok egyedül egy sátorban?
Mivel a kempingekben sokszor limitált férőhelyek vannak, ezért ilyen jellegű túráinkon egy személynek nincs lehetősége egyedül aludni egy sátorban, még saját sátor hozása esetén sem, így segítve azt, hogy a csoport kényelmesen elférjen a táborhelyen. Mindig figyelünk arra, hogy azonos nemű és lehetőleg hasonló korú utastársakat társítsunk egy sátorba.
Nincs saját sátram. Vegyek?
Irodánk rendelkezik sátrakkal, amelyeket utasaink rendelkezésére tudunk bocsátani az adott élménytúra időtartamára, így nem szükséges saját sátrat beszerezned. Ilyen jellegű igényedet a jelentkezés lezárulta után küldött sátorbeosztási űrlapon jelezheted.